زلنسکی برای اولین بار مسئولیت حملات در کورسک را پذیرفت-راهبرد معاصر

زلنسکی برای اولین بار مسئولیت حملات در کورسک را پذیرفت

رئیس جمهور اوکراین که پیش‌تر درباره حملات ارتش این کشور در غرب روسیه سکوت کرده بود، مسئولیت آن را پذیرفت.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 11
کد خبر: ۲۵۴۰۱۴

به گزارش راهبرد معاصر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای اولین بار اذعان کرد که نیرو‌های اوکراین در حال جنگیدن در منطقه «کورسک» در خاک روسیه هستند و این عملیات با هماهنگی «الکساندر سیرسکی» فرمانده نیرو‌های زمینی ارتش اوکراین صورت گرفته است.

 

به گزارش رویترز، زلنسکی تاکید کرد نبرد‌هایی که سربازان اوکراینی در جبهه شرقی با آن رو به رو هستند را فراموش نکرده است؛ اما در عین حال مدعی شد که نبرد کنونی در کورسک برای «بازگرداندن عدالت به اوکراین» صورت گرفته است.

 

نیرو‌های اوکراینی از سه‌شنبه هفته گذشته به سمت منطقه مرزی «کورسک» در خاک روسیه یورش برده‌اند. این اقدام بزرگترین حمله برون مرزی کی‌یف از زمان آغاز جنگ بوده است. کارشناسان می‌گویند با وجود کمبود مهمات و نیروی انسانی اوکراین، حمله اخیر این کشور به خاک روسیه توجیه منطقی ندارد. وزارت دفاع روسیه روز گذشته خبر داد که بیش از ۹۰۰ سرباز و ۱۰۰ خودروی نظامی اوکراین را در نبرد کورسک از بین برده و تلفات سنگینی به ارتش آن وارد کرده است.

 

مسکو می‌گوید از امروز (شنبه) برای سرکوب حمله اوکراین یک «عملیات ضد تروریستی» را در سراسر منطقه غربی روسیه آغاز کرده و هشدار داد که جنگ در این ناحیه یک نیروگاه هسته‌ای را به خطر می‌اندازد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده